Espanjan leiripäiväkirja 2010

Jarno Parikka kirjoittaa tälle sivulle leiripäiväkirjaa HJK:n Espanjan leiriltä maaliskuussa 2010

7.3.2010

Ollaan nyt päästy perille ja majoittauduttu hotelliin. Ekat treenit on iltapäivällä. Todella hyvältä vaikuttaa olosuhteet ja hotelli. Kenttä nähdään myöhemmin.

klo 21.53

Tähän asti täällä on kaikki mennyt hyvin, ainoo että täällä on satanut niin paljon että kenttä oli tänään ainakin kiinni, päästiin kuitenkin nurmialueelle ja saatii hyvä suht kevyt treeni heti tälle matkapäivälle. Kenttä on ihan hotellin vieressä ja viihtyisän oloinen paikka muutenkin! Kaikki tuntuu olevan innoissaan kun päästiin nurmelle pitkästä aikaa! Huomenna treenataan kaks kertaa ja aloitetaan valmistautuminen tiistain peliin.

8.3.2010 klo 19.40

Moi,
Katsotaan onko saatu tekniikka pelaamaan kunnolla. Nyt on leirin ensimmäinen varsinainen päivä takana ja leiri saatu toden teolla käyntiin! Tänään treenattiin kaksi hyvää harjoitusta. Ja positiivista on, että päästiin myös hotellin vieressä olevalle harjoituskentälle vihdoin treenaamaan. Täällä on satanut aika paljon ja se näkyy kenttien kunnossa. Nurmi oli paikoin todella vetinen, mutta se ei meitä haitannut vaan into on ollut kova kaikilla kun on päästy luonnonnurmelle pitkästä aikaa!Hotelli ja treenialue sijaitsee pienen kylän laidalla. Tässä ympärillä on vuoria joka suunnalla, joten kaupungin hulinaa ei ympärillä ole. Muutenkin olosuhteet ovat täällä todella hyvät, kentän yhteydessä on kuntosali ja hotelli on muutenkin viihtyisä ja tasokas. Eli voi sanoa, että leiri on alkanut niinkuin on pitänytkin. Suuremmilta yllätyksiltä on vältytty, ellei sellaiseksi voi laskea sitä että Efu on ollut voitokas pokerissa.Huomenna on ensimmäinen peli edessä ja valmistautuminen siihen on alkanut. Laitan ottelusta raporttia sivuille. Terveisiä kaikille Espanjan lämmöstä(tai tihkusateesta)!
Jarno________________________________________________________________________9.3.2010klo 18.45
HJK voitti harjoitusottelussa armenialaisen FC Mikan maalein 2-0 (Kärkkäinen ja Medo).

Päävalmentaja Antti Muurisen lausunto pelistä:

"Hyvä kansainvälinen peli ja voitto. Mikalla oli hyviä pelaajia mm. kärki oli vaarallinen ja muitakin ulkomaalaisvahvistuksia. Meiltä kurinalainen peli ja työvoitto. Kaksi erikoistilannemaalia ja nollapeli olivat erinomaisia asioita."
________________________________________________________________________10.3.2010klo 19.05
Aamulla treenasimme palauttavan treenin. Paljon pelanneet ottivat kevyemmin mutta muut harjoittelivat kovaa. Toisia treenejä ei tänään ollut, vaan huilasimme iltapäivän ja nyt menemme illalla kaupunkiin syömään ja katsomaan Mestareiden liigan peliä. Tänään on siis ollut vähän kevyempi päivä ja akut taas hyvin ladattu seuraavia päiviä varten!

11.3.2010
Moi,

Eilen illalla kävimme ulkona joukkueen kanssa. Söimme hyvin ja katsoimme ManU-Milan peliä. Rafi oli järjestäny vedonlyönnin ottelun lopputuloksesta ja sakkokassa kiitti tiistain tapaan, sillä yhtään oikeaa vastausta ei löytynyt.

Tänään treenattiin iltapäivällä. Ja treenattiinkin kovaa, eilen oli rennompi päivä, mutta tänään oli sitten paluu kovaan harjoitteluun. Illallisella oli väsyneitä pelaajia! Sen jälkeen olikin aika Sasun perinteisen tietovisan. En päässyt Vissen kanssa samaan joukkueeseen, joten emme päässeet puolustamaan mestaruuttamme viime vuodelta. Tulokset ovat selvillä huomenna, mutta Seban joukkue on jo julistautunut mestariksi. Saa nähä ovatko oikeessa..

Jarno

12.3.2010

Treenasimme tänään kaksi kertaa. Yön sateen jälkeen kenttä oli taas aika pehmeä. Meillä oli kuitenkin hyvät treenit ja vauhti on pysynyt hyvänä!

Mitä tulee eiliseen tietovisaan, ei Seba ollut ihan väärässä sillä Seban joukkue ylsi samoihin pisteisiin meidän ryhmän kanssa. Mutta koska voittaja täytyy saada selville on tänään jatkokysymykset. Voittaja on siis joko Peltsi, Cheyne, Sumis ja minä tai Seba, Pyry, Efu ja Mäksä. Kerron huomenna miten kävi, jos olen itse voittajajoukkueessa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

14.3.2010

klo 22.01

Tänään treenattiin kerran. Valmistava harjoitus huomista peliä varten ja muuten on otettu aika rennosti jotta huomenna ollaan iskussa! Leiri alkaa olla loppusuoralla, mutta vire on mielestäni pysynyt hyvänä ja tekeminen on ollut hyvää koko leirin. Jo nyt voi sanoa, että leiri on ollut onnistunut ja täältä on saatu mitä on tultu hakemaan. Huominen peli on vielä huipennus. Myös terveystilanne on hyvä ja toivottavasti loukkaantumisilta vältytään myös huomisessa pelissä.

________________________________________________________________________

Nyt on leiri loppunut ja keretty jo kotiinkin. Tänään on vapaapäivä ja huomenna jatkuu treenit. Leiri oli kaikin puolin onnistunut. Saimme kaksi hyvää kansainvälistä peliä ja pääsimme pitkästä aikaa treenaamaan nurmelle. Ja ennen kaikkea joukkueen kannalta leirit ovat todella tärkeitä, saimme viettää paljon aikaa yhdessä ja nyt viimestään on kaikki uudetkin pelaajat päässeet kunnolla joukkueeseen sisään ja tunnemme toisemme entistä paremmin! Tästä on hyvä jatkaa kohti Liiga cupin tulevia pelejä ja jatkaa hyvää valmistautumista kautta ajatellen!