Essi Sainio valittiin vuoden pelaajaksi kolmannen kerran peräkkäin

18.10.2022

Kuva: Mira Lönnqvist

Komean uransa päättävä Essi Sainio valittiin Forza HJK:n äänestyksessä vuoden pelaajaksi kolmannen kerran peräkkäin. Sainion 20-vuotinen ura on ollut värikäs ja menestyksekäs. Hän on pelannut Suomen lisäksi myös Saksan Bundesliigassa ja Ruotsin Damallsvenskanissa. Sainio voitti ensimmäisenä suomalaisena Bundesliigan mestaruuden vuonna 2009. Essi on ollut naisten jalkapallossa suunnan näyttäjä, joka on avannut nuoremmille pelaajille mahdollisuuksien ovia moniin suuntiin.

Kahdeksan viimeistä vuottaan Sainio pelasi Klubissa voittaen Suomen mestaruuden vuonna 2019, mutta ennen kaikkea hän on ollut klubilainen suurella sydämellä ja antanut omalla persoonallaan niin kentällä kuin kentän ulkopuolella paljon lajille ja Klubin kannattajille.

Kuten Essi itse kirjoittaa Klubin sivulla pelaajatarinassaan, menestys ei ole vain ulkoista menestystä ja mitaleja kaulassa. Mitalien lisäksi olemme saaneet nauttia Essin elämän ilosta ja rohkeudesta puolustaa henkisiä arvoja. Meille menestys oli myös jo se, että pelasit Klubille.

Essi kirjoittaa: "Töölö oli mun koti, stadi mun paikka. Sinivalkoiset värit sydämessäni haluan kiittää siitä, että sain olla klubilainen".

Ilo on ollut meidän puolellamme. Kiitos, että olet ollut ja tulet aina olemaan kanssamme Essi!