Jarno Parikka (2007)

Parikka uskoo läpimurtoon

Liigacupin maalikuninkuuden seitsemällä osumallaan voittanut Jarno Parikka hakee alkavalla liigakaudella lopullista läpimurtoaan kotimaiseen hyökkääjäeliittiin.

- Tarkoitus on saada huikea liigacupvire jatkumaan myös sarjapeleissä, kertoo heinäkuussa 21 vuotta täyttävä Parikka.
- Rehellisesti sanottuna liigacup ei kuitenkaan ole sama asia kuin itse liiga, mutta ehdottomasti haluan pärjätä liigassa paremmin kuin viime kaudella, jatkaa maalitykki. Toisen polven klubilainen kokee sinivalkoraitaisen seuran edustamisen sen satavuotisjuhlakaudella suureksi kunniaksi. Parikan mukaan joukkue on valmis tulevan kesän koitoksiin.
- Meillä on hyvä jengi kasassa. Joukkue on monipuolinen eikä joukkuehengenkään suhteen ole valittamista.

HJK:n hyökkäyspelistä on povattu erittäin vahvaa ja tehokasta. Viime kauden tähtipelaajan Farid Ghazin rinnalle toiseksi kärkipelaajaksi onkin nyt tarjolla Parikan lisäksi Sierra Leonesta kotoisin oleva Kabba Samura. Jo syksyllä Klubin testissä ollut vikkelä ja väkkärämäinen kärkipelaaja vakuutti valmennusjohdon lopullisesti toisella testijaksollaan kevättalven aikana.
- Monipuolinen ja vahva hyökkäyskalusto on joukkueelle yksinomaan hyvä asia. Tilanne luo kilpailua, lisäksi kaikki Rudi, Kabba ja minä olemme kaikki erilaisia pelaajia, toteaa Parikka.
- Tämä tilanne ei todellakaan salli löysäilyä, pelaan mielelläni niin Rudin kuin Kabbankin kanssa. Parhaat pelaavat.

Tulevaisuudessa Jarno Parikan unelmana ja tavoitteena ovat Euroopan kentät. Parikka kuitenkin muistuttaa, että ensin on pelattava vähintäänkin yksi hyvä ja ehjä liigakausi.
- Loukkaantumiset ovat opettaneet nauttimaan tästä hetkestä. Turha haaveilla liian pitkälle.

- Paras lahja minkä voin satavuotiaalle Klubille antaa on hyvä peli ja runsaat maalit, päättää Parikka ja jatkaa luottavaisena matkaansa kohti Kotkaa ja liiga-avausta. Jatka sinäkin.

Lauri Kervinen / Forza HJK