Klubin joukkueiden kausi 2022 Mira Lönnqvistin kuvina

Entinen Klubin ja maajoukkueen pelaaja Mira Lönnqvistin (os. Hakkarainen) pelisilmä on siirtynyt kameran linssin taakse. Mira on jo muutaman vuoden kuvannut Klubin eri joukkueiden pelejä ja niistä on päästy nauttimaan HJK:n omissa jukaisuissa. Myös Forza HJK:n on saanut kunnian käyttää Miran kuvia omassa tiedotuksessaan.

Forza HJK haastatteli Miraa Helmikuussa. Haastattelu oli hieno sukellus suomalaisen jalkapallon historiaan ja futisvalokuvauksen nykypäivään. Haastattelu on luettavissa täällä.

Nyt palataan Miran kuvien avulla viime kauden sykähdyttäviin hetkiin. Pyysimme Miraa kertomaan kuvien avulla kaudesta 2022.

”Ensinnäkin kuvien valinta oli todella vaikeaa, koska Klubin joukkueiden kausi sisälsi valtavasti hienoja hetkiä eli moni muukin olisi kyllä ansainnut tulla valituksi”, Mira aloittaa.

Tässä Miran valitsemat kuvat ja tarinat niille.

1.     HJK Suomen Cupin puolivälierissä, Essi Sainio juuri vienyt Klubin johtoon rankkarimaalilla. Tuuletus sen mukainen. Tämä on ehdottomasti yksi parhaimmista kuvistani viime kaudella.

2.     llta Jurmalassa ei unohdu: ensimmäinen ulkomailla kuvaamani ottelu, perheeni muiden Klubi-kannattajien joukossa kannustamassa kuuluvasti, karsea sää, surkeat valot, joukkueelta mahtava nousu tappioasemasta upeaan voittoon ja champpareiden seuraavalle kierrokselle!

3.     David Browne Silkeborgia vastaan tekemänsä maalin jälkeen. Mikä” thunder-bastard”-veto!

4.     Klubin riemukas voitto Kuopiossa ja hetki, jolloin mestaruus oli vielä mahdollinen

5.     Viimeinen Stadin Derby ja yksi Klubipäädyn upeista viime kauden tifoista. Hienoa, että laitoitte Forza tifo-keräyksen pystyyn!

6.     Klubin juniorit; heissä on tulevaisuus! HJK T09 voittaja Helsinki Cupin G13 Elite-sarjassa.

7.   Essi Sainion onnistunut rankkari vikassa kotipelissä. Kuvassa osui kohdilleen liikkeen lisäksi myös tausta Essin omienkin arvojen mukaisesti.

8.     Pelaajana ja ihmisenä arvostamani Riku Riski Klubi 04 pelissä, jossa oli lähes täydellinen draaman kaari. Klubi 04 meni johtoon, mutta Ilveskissat paukutti monta maalia peräkkäin johtaen jo 1–4. Klubi 04 taisteli 4–4 tasoihin ja teki lisäajalla jopa hienon saksipotkumaalin, joka hylättiin. Tässä ottelussa oli viihdearvo kohdillaan!

9.   Paskakoskella varmistuneen Suomen mestaruuden juhlintaa, voittaminen on vain niin mahdottoman mukavaa!

10.   Klubin juniorit ja voittamisen riemua! Helsinki Cup HJK P12 mestarit.

Näissä tunnelmissa on hieno aloittaa uusi kausi. Kiitos Mira!

Artikkeli: Teemu Taipale ja Juha Juoni