Sakari Mattila (2008)

Sakari Mattila, 19v, pelaa tällä hetkellä ensimmäistä kauttaan kotoisessa Veikkausliigassa, ja on jo tähän mennessä ehtinyt tekemään läpimurron liigan tämän hetken parhaimmistoon. Sakari on pelityyliltään fiksu ja hyvän taitotason omaava pelaaja, ja onkin jo jäänyt katsojien sekä parin italialiasseuran mieliin varmasti juuri loistavan erikoistilanneosaamisen ansioista. Tähän mennessä kautta Sakarin tehotililtä löytyy neljä maalia sekä yksi syöttö, mutta uskon että loppukaudesta on varmasti odotettavissa vielä lisää osumia.

Tässä hieman lisää Sakesta:

Malminkartanon Peto sekä PohU ovat olleet aiemmat seurasi ennen HJK-vuosiasi, mikä merkitys näille seuroilla on sinulle tänä päivänä?
- Ei juurikaan tule seurattua tekemisiä mutta jos kuulee jotain puhuttavan niin kyllä mielellä kuuntelen mitä heille kuuluu.

Aloitit siis 5 vuoden ikäisenä jalkapalloharrastuksen, missä vaiheessa tuntui siltä että jalkapallo voisi olla enemmänkin kuin vain harrastus?-
- Olen aina tiennyt siitä lähtien kun ensimmäisen kerran pelasin. Tuntui heti siltä että tämä olisi mun juttu.

Mikä merkitys Kannelmäelle sinulle on? Mikä on parasta Kannelmäessä?
- Siellä olen paljon entisen joukkueeni kanssa treenannut mutta kotipaikkani on kuitenkin Pohjois-Haaga. Se on minulle paikka jonka tunnen kuin omat taskuni. Todella tärkeä paikka.

Mitä muuta elämääsi kuuluu kuin jalkapallo?
- Aika leppoinen elämäntapa ja kliseenä vielä että kavereiden kanssa hengailu

Mitkä ovat vahvuutesi jalkapalloilija? Entäpä heikkoukset?
- Potkut ja asenne ovat vahvuuksia, heikkoutena sanoisin voiman.

Muurisen heikkoudet sekä vahvuudet valmentajana?
- En halua sen enempää lähteä päävalmentajaa arvostelemaan. Kovan porukan hän aina saa luotua.

Mitkä seurat ovat mielestäsi tähän mennessä pelattujen otteluiden perusteella mielestäsi suurimmat mitalisuosikit?
- Inter, HJK, Honka

Paras muistosi pelikentiltä?
- Tällä hetkellä sanoisin HJK – Inter

Ja mikä joukkue sytyttää sinut?
- Kaikki kotona.

Minkälaisen arvosanan antaisit itsellesi alkukaudesta, siis kuinka tyytyväinen olet omiin pelisuorituksiisi? Entäpä joukkueen arvosana?
- 9,5 itselle ja joukkueelle 9.

Kuinka nälkäinen joukkue HJK tällä hetkellä on mestaruustaiston suhteen?
- Kaikki meistä haluavat tänä vuonna tuplan.

Mikä on loistavan erikoistilanneosaamisesi salaisuus?
- Kova harjoittelu. Toistot ja usko. Moni osaa, mutta tosipaikan tullen ei usko itseensä.

Minkälaisia tavoitteita olet asettanut itsellesi pelaajana seuraavien vuosien ajalle?
- Mahdollisimman nopeasti ulkomaille

Kävit testissä sekä Palermossa että Udinesessä. Toivoisitko että seuraava seurasi löytyisi mahdollisesti Italiasta?
- Mikä ettei, kyllä kummatkin ovat minua miellyttäneet.

Mihin liigaan oma pelityylisi sopisi parhaiten?
- En osaa sanoa niinkään liigaa mutta pidän itse fiksusta jalkapallosta

Ovatko muut seurat maailmalta olleet yhteydessä sinuun?
- Eivät

Lempiseurasi maailmalta?
- Real Madrid

Entäpä esikuvasi?
- David Beckham ja Cristiano Ronaldo

Mitä kannattajien läsnäolo otteluissa sinulle merkitsee?
- Kyllä se tuo aina lisää virtaa, ja mitä enemmän tuntee ympärillä että meihin uskotaan, sen parempia me olemme.

Loppuun vielä terveiset kannattajille
- Sama meininki loppuun asti. Kiitos tähänastisesta!